2014(e)ko urriaren 7(a), asteartea

Irakasleari egindako elkarrizketa

Elkarrizketa egiteko aukeratu dudan irakaslea  Blanca da, nire lehen hezkuntzako irakaslea, bosgarren eta seigarren mailan. Txikitatik estima handian izan dut Blanca, horregatik oso gustura egin dut lan hau berarekin. Nire irakaslea zenean jada ikusten nuen irakasle ona zela, gure ikasteko gogoa piztez zuelako eta gainera, metodo parte-hartzaileak eta dibertigarriak erabiltzen zituelako, beste irakasle askoetatik ezberdinduz. Berarengatik gauza asko ikasi nituen ikasle izanda, baina orain ikaslearen papera alde batera utziz gauza gehiago ikasi ahal izan ditut, konfiantzazko giro batean, lan honen bitartez. Nabaritzen da, badela pertsona bat badakiena zertaz hitz egiten duen, izan ere, 32 urte darama klaseak ematen eta horietako 10 zuzendari gisa. Baina aipatu beharreko garrantzitsuena da, jarraitzen dituela klaseak ematen, hasierako alaitasun eta gogo berdinekin.

Blancak azaldu dit Lehen Hezkuntzan edo Haur Hezkuntzan lan egingo dudanean hainbat arazoekin topatu naitekeela. Hasteko, talde-kidekin giro ona mantentzea oso beharrezkoa dela uste du, urtean zehar ordu asko egoten zarelako haiekin. Beraz, lana hobeto egin ahal izateko eta erosoago egoteko, hoberena da taldean lana egiten ikastea. Bere esanetan, gainontzeko irakasle guztiekin ondo moldatzea zaiena da, askotan pentsamendu aurkakoak izaten dituzulako, baina hala ere, elkar antolatu behar dira. Bestalde, badaude beste arazoak haurrekin eta beren gurasoekin zerikusia dutenak. Askotan ematen da kasua non haur bat zailtasun edo behar berezi bat duena eta jada, diagnostikatua dagoena. Baina beste kasu batzuetan, irakaslea da lehena konturatzen haur horren arazoaz ( bullyng kasua, zailtasun akademikoak, TDHA, Dislexia … ), eta gurasoei kontatzerakoan hauek erreakzio txarrak izaten dituzte askotan. Gurasoen erreakzioen artean hauek oso ohikoak dira ( “Tu no conoces a mi hijo”, le tienes manía ”… ). Honi gehitu behar diogu gaur egungo gizartea daukan errespetu falta irakasleei, bere lana oso gutxi baloratuz.

Ildo horretatik jarraituz, Blancak azpimarratu zidan irakasleen prestakuntza etengabe berritzen egon behar dela, prestatzeari usten dioten unean bertan, atzeratuak gelditzen direlako. Gizartean egoera aldatzen bada baita ere horrekin irakasteko modua ( legeak kasu, edo teknologia erabilera). Bestalde sormena lantzea ezinbesteko gauza da irakasle guztientzat. Saiatu behar gara klase: interesgarri, parte-hartzaile, kreatiboak … egiten. Lehen Hezkuntzan noten mehatxuarekin lor dezakezu ikasleen arreta erakartzea, baina argi dago ez dela modurik egokiena. Haur Hezkuntzan berriz,notak ez dira ipintzen, horregatik garrantzitsua da sormenaren bidez haurren arreta erakartzea, klasean adi egon dezaten eta gustura.

Blancak azkenik aipatu zidan, irakasle berriei falta zaiguna lanean hasten garenean, badela heldutasuna. Badago jende ugari nota bikainak atera dituena unibertsitatean eta geroxeago, oposaketetan plaza lortu duena. Baina klasea emateko momentuan argi ikusten da ez daudela prest, falta zaielako heldutasun maila hori. Gabezi hori urteekin eskuratzen da, baina lagungarria izango litzateke unibertsitatean praktika gehiagoren bidez aurkitu dezakegun hainbat egoera lantzea.

Laburbilduz, Blancak gauza asko irakatsi dizkit lanbide honen inguruan, gauza negatibo zein positiboak. Urteetan zehar gauza txar asko ikusiko ditut, zeinak askotan erreko nautena. Horregatik egoera deseroso asko biziko ditudala argi daukat. Baina Blancak erakutsi didan gauza garrantzitsuena hauxe da, ez dudala inoiz ahaztu behar egoera deseroso haietan zergatik sartu naizen lanbide honetan eta egoera zoragarriak aurkitu ditzakeela txarren artean.

 

1 iruzkin:

  1. Guztiontzako mezu berdintsua, oharren batekin.
    Post hau ikusi dut.
    Oharra:
    Alderdi txarrei lehentasuna zergatik eman?

    Dena delako lanean izango dira lan horretako egoera txarrak, urte askoan asko, gainera. Erretzeko modukoak euretan franko. Berez, hori lan egiteari baino, bizi izateari dagokio. Eta bizitzea, jakina, ona da, bazter pozgarriz betea, horiek ere asko, urte askoan asko...

    Egitekoa
    Ikasitako gauzen zerrenda egin behar duzu, zerrenda hori antolatu behar duzu sailkapen bat eginaz; hori egindakoan, berriro irakurri, agian zerbait gehiago ere bururatuko zaizu-eta.
    Hurrengo astean amaituko dugu horixe lantzen (beraz, ekarri behar duzue taldeko guztiok zuonak).

    Azalpena puntuka:
    Hiru pausu dira:
    1) Egin zerrenda bat ikasi dituzuen gauzekin;
    2) zerrenda horren sailkapena egin
    3) Sailik sail berriro irakurri, ea ideia gehiago badatozkizun.

    ErantzunEzabatu